Nepojmenovaný dokument
 
Nepojmenovaný dokument
 
Nepojmenovaný dokument
 
 
Nepojmenovaný dokument
 
Nepojmenovaný dokument Nepojmenovaný dokument Nepojmenovaný dokument
 
Kytary a baskytary – má láska.
     
Nevím jak lépe začít povídání, než vlastním vyznáním. Asi budete mít pocit, že jsem se zbláznil, ale kytara i baskytara je fenomén a kamarád, který vám vrátí to, co jste do ní investovali v plné míře. Je to sice výrobek, ale znám málo podobných, ke kterým mají jejich majitelé tak osobní vztah. A co si budeme povídat i cena někdy vypovídá. Některé kytary Fender či Gibson z prvních let výroby jsou sběratelsky velmi ceněny a tomu odpovídá i jejich cena. Podle tohoto je potřeba přistupovat jak k výrobkům, tak i majitelům velmi citlivě a zlehýnka. Zažil jsem zničené nástroje nevhodnou opravou. Zažil jsem kytaristy, kterým kytara hraje podle toho, jakou má náladu a rozpoložení. To jsou věci známé a prokázané. Je to prostě pocitovka, umění a to se šuplérou ( posuvné měřítko) změřit nedá.
     
Jak jsem se dostal k opravám a seřizování.
Jsem již starý ročník a bylo výhodou, že jsem zachytil ta krásná léta nástupu muziky v letech 60tých a výše. Hltali jsme obrázky a prospekty, na kterých byl nástroj zachycen, protože fyzicky jsme se k nim nedostali. A tak první Fender Jazz Bass jsem viděl u úžasného basisty skupiny Matadors Oty Bezloji a já zakoupil jeho starší basu Musima.
Asi první Gibson LP Speciál měl Radim Hladík a já později vlastnil basu Gibson EB3. Je to opravdu dlouho a je to hezké vzpomínání. A tak jsem postupem času vlastnil mnoho zajímavých aparatur, nástrojů a vše seřizoval.
     
Podtrhnu to. Muzika a nástroje to je celoživotní láska.
Co je potřeba vědět a znát, aby se dal seřídit i opravit nástroj správně?
1. Znalost nástrojů a problémů s nimi spojených
2. Šikovné ruce a praxe, sluch a cit. (elektronická ladička je pomocník ale…)
3. Nástroj se musí seřídit podle stylu hraní a potřeb majitele
     
Opravil a seřídil jsem stovky nástrojů. Z výrobního závodu odchází nástroj v jakémsi polotovaru. Nezlobím se na ně, opravdu neví, kdo a jak na něj bude hrát. Bude hrát na struny 0,13, nebo 0,10 bude hrát trsátkem a jak tlustým, prsty, prstýnky, rock, klasiku, metal….? Fakt to nevědí a nechtějí prodejcům přidělávat práci. Ono to může drnčet při razantním hraní atp.
Prostě nástroj se musí dodělat. Seřízeny nejsou ani kytary za 60000Kč
     
Co se musí? Přebrousit jemně pražce, aby byly rovné, potom je zkulatit, vyleštit, snížit dohmat na sedlovém pražci (podle toho jak páníček hraje) upravit výšku na kobylce, doladit oktávy, průhyb krku, atd atd…
Je to mnoho na sebe navazujících věcí.
Když se vše poctivě udělá, na kytaru se dobře hraje. Pochvalou je pak konstatování majitele „ že já jsem se s tím trápil tolik let“.
A věřte, že jsem se mnohdy divil, na co muzikanti hrají.
Tak to zkuste u nás. Myslím, že budete spokojeni.


Případné dotazy k opravám a seřizování kytar na tel.: 604 245 461 Vladimír Wildt
     
 
  Nepojmenovaný dokument
  Testovací prodejna - servis
  Vladimír WILDT
  PRODEJ :+420 604 245 461
  U Parkánu 1/ 8
    182 00  Praha 8 – Ďáblice
       
Untitled Document
29. srpna 2014, 07:14:26
Untitled Document
David Děták © 2012
Untitled Document
wildt@wildtaudio.cz